Il Corso propone due percorsi per consentire allo studente di orientare in modo specifico la scelta in base agli obiettivi e al percorso formativo più in linea con i propri interessi.
Titolo conseguito: laurea magistrale
Lingua: il curriculum è interamente tenuto in inglese
Sede: Rimini
Frequenza: non obbligatoria
Service Management (SEM) aims at developing professional profiles tailored to service management in both industrial and services companies operating in domestic and international markets. Services represent the largest sector of the economy of most OECD countries and the only sector that witnessed employment growth in the last few years. The rising prominence of service management strongly depends on the ongoing developments in information and communication technologies as
well as market globalization. Students will learn the knowledge and tools needed to design and implement successful strategies and operations associated with service management in national and international firms and with service delivery to client firms or customers. Courses deal with the classic issues of management and organization of firms while they are deeply concerned with the specific requirements arising out of the internationalization and innovation in the context of production and service activities.
Large and small/medium sized companies, public organizations and start-ups in manufacturing and service sectors, acting as: marketing or purchasing manager or staff, sales manager or staff, general manager, export manager, financial manager of services, customer relationship manager, customer operations manager, business analyst, management control.
Per i requisiti e per conoscere le modalità di verifica consulta la pagina Iscriversi al corso.
Titolo conseguito: laurea magistrale
Lingua: il curriculum è interamente tenuto in italiano
Sede: Rimini
Frequenza: non obbligatoria
Il corso è finalizzato alla formazione delle conoscenze specialistiche necessarie per lo svolgimento di attività lavorative con funzioni di alto livello all’interno delle aziende private e pubbliche, nonché nella libera professione, con particolare riguardo alle competenze amministrativo-contabili, finanziarie,
fiscali, di marketing, di strategia, di controllo di gestione e di programmazione nonché di gestione dell’innovazione e dell’internazionalizzazione.
Il percorso in lingua italiana prevede un tirocinio obbligatorio oppure facoltativo a seconda del curriculum scelto.
Sbocchi occupazionali prevalenti
Per i requisiti e per conoscere le modalità di verifica consulta la pagina Iscriversi al corso.